Referenties

Verankeren door reflectie

Opdrachten

Als zelfstandig ondernemer heb ik de afgelopen jaren voor diverse profit en non-profit organisaties gewerkt. Een selectie van opdrachtgevers:

Autoriteit Consument & Markt, UWV (verschillende divisies), T-Mobile, Unilever, Volkswagen, Bugaboo, Concert- en congrescentrum De Doelen, Havenbedrijf Rotterdam, Bernard Van Leer Foundation en Porticus.

Eerdere opdrachtgevers zijn bereid als referent op te treden. Meer informatie over type opdrachten, aanpak en resultaten is tevens beschikbaar.

Referenties

“Unilever Engineering was established in 2013 in Europe and it’s been a journey since then. Agnita has been a catalyst to this journey. I met her in a workshop she anchored for our Europe teams in April 2016 and by far it was one of the best I attended. Clarity of thought, deep dive into the group and what they do, purpose driven to achieve what we set out for ourselves and amazing personal connect. Few facilitators bring their whole self and I truly saw Agnita doing that with passion.”

Sonal Jain, HR Business Partner Unilever Engineering

“Agnita beheerst de kunst om precies die vragen te stellen die soms wat verborgen zwakkere kanten van beleid en strategie op een stimulerende manier naar boven brengen. Zij is in staat tot kritische reflectie op het functioneren van een bestuur of managementteam en individuele leden daarvan, op een manier die respectvol en uitnodigend is. Ze kan vanuit een positieve houding moeilijke onderwerpen bespreekbaar maken, zodat discussies in het team gaan over de dingen waar het werkelijk over gaat.”

Greetje Lubbi, voormalig voorzitter bestuur Greenpeace Nederland

“Agnita’s adviezen, begeleiding en steun hebben de organisatie en mij persoonlijk een mooie ontwikkeling gebracht.”

Margriet Wolters, HRM director Bernald Van Leer Foundation

“Jouw interventies tijdens het MT-overleg helpen echt bij een goede basis voor het implementeren van de verandering. Iedereen die ik spreek is erg tevreden over de wijze waarop je dat doet.”

Henriette Janssen, manager Sociaal Medische Zaken UWV

“Ik heb bewondering voor de manier waarop jij zo’n sessie begeleidt. Precies de juiste mix tussen de regie pakken en houden, juiste vragen stellen enerzijds en anderzijds op een aangename manier ruimte bieden aan de groep om zelf het gesprek te voeren.”

Milou Dijkman, senior adviseur Strategie & Communicatie Autoriteit Consument & Markt

“Bedankt voor de goede en plezierige manier waarop je met ons -managers en medewerkers – hebt gewerkt. Ook de wijze waarop je feedback geeft en de inhoud daarvan stel ik op prijs.”

Ronald Sietsma, directeur/ bestuurder van stichting Wende

“Wat was het een geweldig project! Een jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik een dergelijke rol op me zou kunnen nemen. Je hebt mij afgelopen jaar echt gemaakt. Bedankt voor al je waardevolle inzichten, inspirerend leiderschap en begeleiding.”

Mark Marcelis, manager customer contact center T-Mobile Nederland

“T-Mobile heeft een transparant programma met eerlijke communicatie neergezet waardoor er commitment en vertrouwen binnen de organisatie ontstond. De tweedelijns afdeling is opgeheven met een sterk hogere klanttevredenheid als gevolg. Dit alles ondanks het feit dat het bedrijf zich bevond in een zeer dynamisch speelveld waarin twee bedrijven werden samengevoegd.”

Juryrapport NCCA 2010 change award

“Met bewondering kijk ik elke keer weer naar je veelzijdigheid: attent, warm, kartrekker, initiator, creatief, verbinding zoeken en zien, grenzen aangeven, stralend, aandachtig, zoekend naar het positieve, naar verbetering.”

Karin Vermeulen, mede-organisator Working Girls Dinners